|
(pozn. pokud chcete rovnou přejít k downloadům, popojeďte myšítkem níž nebo si cvakněte sem, musím vás ale upozornit, že z downloady si nejspíš nebudete vědět rady) Ve skutečnosti než začnete tyto programy používat tak musíte rozbalit master.dat a critter.dat datcomprimatorem, který najdete v odkazu download_převadeče souborů. Ke stránce de fakto patří i stránka download_převaděče, protože ostatní programy(z převaděčů) upravující obrázky, zvuky atd. ze souborů master.dat a critter.dat, umožnůjí úplnou změnu hry, v něco tomu vzdáleně podobného, příkladem je odkaz módů, kdy z highwaymena někdo udělal ferary enzo y. A také sem patří odkaz módy, kde si stáhněte modrunner, který se vám bude také hodit, vysvětlivky najdete hned tady dole. Návod na vytváření módů: datcomprimator-Všechny soubory jsou zabaleny v souboru *.dat a datecomprimator je program, který tydle soubory dokáže rozbalit. Prakticky nejde o nic jiného, jakobyste měli na harddisku critter.zip, program rozbalili, otevřeli obrázek třeba pamela.jpg, který se ve hře nachází na halvní ztránce, a ten změnili nebo překreslili na vašeho oblíbené ho striptéra:), a zpátky uložili do hry. Jenomže je tu ten problém, že zabalené soubory mají koncovky *.dat a práce s dateditrem není tak pohodlná. Ale naučit se vtom dělat není o moc složitější. patchování-(jestli budete mít problémy s vytvářením vlastních dat souborů, stáhněte si nějaký menší mód z našich stránek a podívejte se jak to uvnitř vypadá)Pokud si vytvoříte vlastní sript, vlastní město nebo vlastní postavu či zbraň nebo v krajním případě nový vzhled auta..., pomocí programů v odkazu download_udělejsisám a download_převaděče, je třeba to nějak dostat do hry. Funguje to asi takto. V souborech master.dat a critter.dat sou všechny soubory, které můžete editovat a přetvářet. Pokud vámi upravené soubory chcete nahrát do hry, je snazší, než je nahrávat do souborů critter.dat a master.dat, nahrát je do patch000.dat, který je prakticky obrazem těchto dvou souborů a jakýkoliv soubor, který je v patch000, je brán jako inovovaný soubor, stejného souboru z master pořpípadě critter.dat. Takže pokud bude třeba v critter.dat zbraň bozar z damage 10 a v patch000.dat zbraň bozar z damage 5000, tak hra bude používat zbraň z patch000.dat. (-->jak vytvořit dat soubor)Dále dejme tomu, že ste si udělali nové město, které je nahrané v master.dat/maps/nazevmapy(tak je nahráno ve hře.. bez vašeho zásahu). Teď si tedy tento soubor rozbalíte, jaksi ho změníte a nahrajete si ho do nového *.dat souboru a to ze stejnou cestou jaká je v master.dat(/maps/nazevmapy-tuto cestu jste tedy získaly rozbalením master.dat, kde mapa, kterou ste si vybraly pro úpravu byla nahraná právě zde). Tak a to je všechno, právě ste si udělali vlastní mód na hru(ten soubor co ste udělali přejmenovat na patch000.dat a nahrat do blacksysel/fallout/prejmenovat puvodni soubor)... je tu však jeden problém a to ten, že budete mít sice mód na hru, ale jelikož soubor patch000.dat může být jen jeden, tak ste vlastně vrátili fallout do plenek, tudíš do extra chybové verze 1.00. Chcete stím něco dělat? Jsou tu dvě řešení. Buď při vytváření vašeho dat souboru, přimixujete i všechny soubory, které byly v předchozím patch000.dat a nebo ta omnoho snažší cesta, prostě si stáhnete mod runner, vámi vytvořený soubor nepřepíšete na patch000.dat(prostě ho nějak pojmenujete a nahrajete do adresáře z hrou), potom spustíte modrunner a cvaknete si na svůj soubor... mod runner přimixuje váš dat soubor do patch000.dat, spustí hru s vašim módem a při vypínání to zase vrátí do původního stavu(pozn. místo zabalování upravené mapy do *.dat souboru je možné ji jen nahrát do adresáře fallout2\data\... nebo fallout2\master.dat\... zase se stejnou cestou jak v master.dat..., hra hledá soubory jak v master.dat, tak v těhdle dvou adresářích a eště tedy v patch000.dat. Myslím si že přednost při dvou stejných souborech(vaše a původní mapa) má patch000.dat, pak asi fallout/data, !adresář! master.DAT a asi až nakonec !soubor! master.dat) editace pomocí fo2mapper-Jak náze napovídá, program je pro vytváření map(mapou je myšelno všechno co vidíte ve chvíli, kdy ste ve hře a né na mapě světa a někam cestujete, takže nejde vlastně o editor map, ale všeho kromě mapy světa a cestovatelských choutek:), docela trefnej název). K programu je přiložen soubor nauč se sám s překvapením v anglické verzi. V programu ale není vůbec težký se naučit dělat, je to prostě něco jak windows malování, prostě prcáte postavičky. Takže to nijak nebudu vysvětlovat, prostě to zpustíte a ono už to pude samo. Jediné co byste měli vědět je to, že když si vytvoříte mapu a uložíte ji, bude uložená v adresáři fallout2/data/maps/, dále když chcete něco umístit na mapu musíte si v mapperu najet dole na seznam postaviček a na určené postavičce(nebo nečem podobném) cvaknout !pravé talčítko na myši!, až potom budete moct tuto postavičku přecvaknout na mapu, kterou tvoříte. Postavám a některým předmětům se přidělují sripty, věci atd... ze seznamu(bohužel sou tam jen komentáře třeba sript sulik bersekr, pomocí kterých si moc nepředstavíte co to bude potom dělat). Jestli chcete postavě nebo věci cokoliv přidělit(sripty nebo třeba jen granát do ruky) je třeba označit normálním myšítkem postavu, kterou ste prcli na mapu(ozančit jde jenom pokud máte v pravým dolním menu zvolenou přislušnou nabídku... pro postavy critter, pro stěny walls atd prostě) najedete na button edit a objeví se vám už tabulka v které se určitě vyznáte. Dále je tam dost buttonů, které nefungujou(hodně je jich v horním menu, to se vám objeví, až když najedete na horní okraj obrazovky) a taky dost buttonů, o kterých nevím kčemu sou. Takže mapu si vytvoříte. Zabalíte ji do neco.dat/data/maps/nazevkterejodkoukatezmaster.dat. A to je všechno. Doufám, že co nejdřív vytvořím novej den z armádou franků harrigenů editory zbraní a postav-Tak teď si oddychněte, protože tadle část je dost jednoduchá, prostě rozbalíte master.dat, vytáhnete od tama soubory, které představují zbraně nebo postavy, otevřete příslušné programy pro editaci a už jen přepisujete tabulky damage atd... fakt dost jednouchý, potom to stačí zabalit datcomprimatorem a mód je na světě. Vytvořit si mód zbraní je opravdu poměrně jednoduchá věc scriptování-pokud se naučíte sriptovat, můžete si vytvořit i nové vlastnosti postav a všechno to ostatní, sčímž vám já bohužel nepomůžu
|
|